Regulamin Rady Pedagogicznej
§ 1
Postanowienia wstępne
- Rada Pedagogiczna jest statutowym organem Państwowej Szkoły Muzycznej I - stopnia im. Stanisława Moniuszki w Ciechanowie.
- Niniejszy regulamin regulujący pracę Rady Pedagogicznej stanowi załącznik do statutu szkoły.
- Rada Pedagogiczna obraduje na posiedzeniach plenarnych oraz w powołanych przez siebie stałych i doraźnych komisjach.
- Posiedzenia Rady Pedagogicznej odbywają się w pozalekcyjnym czasie.
- Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły, a w razie jego nieobecności wyznaczony przez niego nauczyciel.
- Członkami Rady Pedagogicznej są wszyscy nauczyciele bez względu na wymiar czasu pracy w jakim są zatrudnieni.
§ 2
Obowiązki i prawa Przewodniczącego Rady Pedagogicznej
- Przewodniczący Rady Pedagogicznej ma obowiązek:
- pisemnego powiadamiania członków rady o plenarnym posiedzeniu na co najmniej 7 dni przed jego planowanym terminem, podając godzinę rozpoczęcia posiedzenia oraz propozycję porządku obrad zawartą w książce zarządzeń,
- przedstawiania radzie dokumentów stanowiących przedmiot posiedzenia w formie pisemnej, w terminie umożliwiającym zapoznanie się z ich treścią,
- podawania i wyjaśniania podstawy prawnej podejmowanych uchwał,
- realizacji uchwal rady,
- tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady,
- oddziaływania na postawę nauczycieli, pobudzania ich do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- dbania o autorytet rady, ochrony godności i praw nauczycieli,
- zapoznawania członków rady z obowiązującymi przepisami prawa oraz omawianie trybu i form ich realizacji,
- przedstawiania radzie uchwal innych statutowych organów szkoły.
- Dla usprawnienia obrad Rady Przewodniczący ma prawo do:
- udzielania głosu członkom rady,
- odbierania głosu w przypadkach, gdy wypowiedź członka rady odbiega od tematu realizowanego w danym momencie porządku obrad,
- ogłaszania przerw w obradach z własnej inicjatywy lub zwykłej większości członków rady,
- zawieszania obrad na czas niezbędny do wyjaśnienia wątpliwości prawnych wynikłych w związku z podejmowanymi uchwałami lub dla uzupełnienia dokumentacji niezbędnej dla prawomocności decyzji rady,
- żądania przedstawienia wniosku w formie pisemnej i jego uzasadnienia,
- poddawania pod głosowanie każdego wniosku zgłoszonego przez członków rady,
- wyznaczania protokolanta.
§ 3
Obowiązki i prawa członków Rady Pedagogicznej
- Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do:
- przygotowywania na posiedzenia plenarne rady niezbędnych dokumentów i materiałów z zakresu przewidzianego w proponowanym porządku obrad,
- zapoznawania się z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz innymi dokumentami i materiałami będącymi przedmiotem działalności rady,
- przestrzegania prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń Dyrektora Szkoły,
- czynnego uczestniczenia we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej i jej komisji, do których zostali powołani,
- uczestniczenia we wszystkich formach doskonalenia zawodowego organizowanego na terenie szkoły lub poza nią, jeśli zostali przez szkołę skierowani,
- realizowanie wszystkich prawomocnych uchwal rady, także wtedy, gdy zgłaszali do nich swoje zastrzeżenia,
- przestrzegania poufności i tajemnicy obrad rady,
- składania przed radą sprawozdań z wykonania powierzonych zadań, .
- współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania w dążeniu do celów określonych w statucie szkoły.
- Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo do:
- zgłaszania w formie ustnej lub pisemnej wniosków z zakresu wszystkich spraw objętych porządkiem obrad rady oraz całokształtu działalności szkoły,
- zgłaszanie wniosków w sprawie uzupełnienia porządku obrad rady,
- wyrażania opinii w ramach opiniodawczych kompetencji rady,
- podejmowania w głosowaniu decyzji w formie uchwał w ramach stanowiących kompetencji rady,
- zgłaszania zastrzeżeń w związku z podejmowanymi uchwałami,
- pełnej informacji na temat działalności szkoły.
§ 4
Protokołowanie posiedzeń plenarnych Rady Pedagogicznej
- Podstawowym dokumentem rejestrującym działalność Rady Pedagogicznej jest księga protokołów zesznurowana, opieczętowana i podpisana przez Dyrektora Szkoły, zaopatrzona klauzulą: "Księga zawiera ... stron i obejmuje okres pracy Rady Pedagogicznej od dnia ... do dnia ...".
- Protokołowaniem posiedzeń zajmuje się kolejno członkowie Rady Pedagogicznej wyznaczeni przez przewodniczącego.
- Protokół z posiedzenia Rady Pedagogicznej powinien zawierać:
- treści wszystkich uchwal z klauzul o ich przyjęciu bądź odrzuceniu oraz liczbę głosów za i przeciw,
- zapisy dotyczące opinii wyrażonych przez radę w sprawach wymagających takich opinii,
- wnioski zgłaszane przez członków rady z klauzuli o ich przyjęciu lub odrzuceniu oraz liczbę głosów za i przeciw,
- zastrzeżenia do treści uchwal zgłaszane przez członków rady,
- ustalenia porządkowe zaproponowane przez przewodniczącego lub członków rady i przez radę przyjęte.
- Ostateczne zredagowanie protokołu powinno nastąpić po zakończeniu posiedzenia Rady Pedagogicznej, a jego treść przedłożona do wglądu członkom rady na 7 dni przed następnym posiedzeniem.
- Odczytanie protokołu, naniesienie poprawek i uzupełnień następuje na początku kolejnego posiedzenia Rady Pedagogicznej, która w drodze uchwały protokół przyjmuje.
- Protokół po przyjęciu go przez radę, podpisuje przewodniczący, protokolant i wszyscy członkowie według załączonej na zakończenie listy obecności.
§ 5
Postanowienia końcowe
- Regulamin Rady Pedagogicznej stanowi integralny element statutu, a propozycje zmian, zgłaszane przez przewodniczącego lub członków Rady Pedagogicznej, podlegają procedurze przewidzianej w statucie dla innych uchwał.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.