mgr Joanna Makijonko - dyrektor Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Ciechanowie, nauczycielka - spec.: fortepian
mgr Tatiana Fedorczuk-Eichler - spec.: fortepian
mgr Monika Marut - spec.: fortepian
mgr Adam Sychowski - spec.: fortepian
mgr Michał Kaszubowski - spec.: fortepian
mgr Konrad Lusawa - spec.: saksofon, klarnet
mgr Justyna Kierczyńska-Kulińska - spec.: skrzypce
mgr Piotr Tomala - spec.: akordeon
mgr Małgorzata Lewandowska - spec.: akordeon, kształcenie słuchu
mgr Joanna Podwojewska - spec.: teoria muzyki
mgr Ewa Liebchen - spec.: flet poprzeczny
mgr Paweł Rok - spec.: wiolonczela
mgr Tomasz Kaszubowski - spec.: gitara
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
§ 1
Postanowienia wstępne 1. Rada Pedagogiczna jest statutowym organem Państwowej Szkoły Muzycznej I - stopnia im. Stanisława Moniuszki w Ciechanowie. 2. Niniejszy regulamin regulujący pracę Rady Pedagogicznej stanowi załącznik do statutu szkoły. 3. Rada Pedagogiczna obraduje na posiedzeniach plenarnych oraz w powołanych przez siebie stałych i doraźnych komisjach. 4. Posiedzenia Rady Pedagogicznej odbywają się w pozalekcyjnym czasie. 5. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły, a w razie jego nieobecności wyznaczony przez niego nauczyciel. 6. Członkami Rady Pedagogicznej są wszyscy nauczyciele bez względu na wymiar czasu pra-cy w jakim są zatrudnieni.
§ 2
Obowiązki i prawa Przewodniczącego Rady Pedagogicznej 1. Przewodniczący Rady Pedagogicznej ma obowiązek: 1/ pisemnego powiadamiania członków rady o plenarnym posiedzeniu na co najmniej 7 dni przed jego planowanym terminem, podając godzinę rozpoczęcia posiedzenia oraz propozycję porządku obrad zawartą w książce zarządzeń, 2/ przedstawiania radzie dokumentów stanowiących przedmiot posiedzenia w formie pi-semnej, w terminie umożliwiającym zapoznanie się z ich treścią, 3/ podawania i wyjaśniania podstawy prawnej podejmowanych uchwał, 4/ realizacji uchwal rady, 5/ tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady, 6/ oddziaływania na postawę nauczycieli, pobudzania ich do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, 7/ dbania o autorytet rady, ochrony godności i praw nauczycieli, 8/ zapoznawania członków rady z obowiązującymi przepisami prawa oraz omawianie trybu i form ich realizacji, 9/ przedstawiania radzie uchwal innych statutowych organów szkoły,
2. Dla usprawnienia obrad Rady Przewodniczący ma prawo do: 1/ udzielania głosu członkom rady, 2/ odbierania głosu w przypadkach, gdy wypowiedź członka rady odbiega od tematu reali-zowanego w danym momencie porządku obrad, 3/ ogłaszania przerw w obradach z własnej inicjatywy lub zwykłej większości członków rady, 4/ zawieszania obrad na czas niezbędny do wyjaśnienia wątpliwości prawnych wynikłych w związku z podejmowanymi uchwałami lub dla uzupełnienia dokumentacji niezbędnej dla prawomocności decyzji rady, 5/ żądania przedstawienia wniosku w formie pisemnej i jego uzasadnienia, 6/ poddawania pod głosowanie każdego wniosku zgłoszonego przez członków rady, 7/ wyznaczania protokolanta.
§ 3
Obowiązki i prawa członków Rady Pedagogicznej 1. Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do: 1/ przygotowywania na posiedzenia plenarne rady niezbędnych dokumentów i materiałów z zakresu przewidzianego w proponowanym porządku obrad, 2/ zapoznawania się z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz innymi dokumen-tami i materiałami będącymi przedmiotem działalności rady, 3/ przestrzegania prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń Dyrektora Szkoły, 4/ czynnego uczestniczenia we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej i jej komisji, do których zostali powołani, 5/ uczestniczenia we wszystkich formach doskonalenia zawodowego organizowanego na terenie szkoły lub poza nią, jeśli zostali przez szkołę skierowani, 6/ realizowanie wszystkich prawomocnych uchwal rady, także wtedy, gdy zgłaszali do nich swoje zastrzeżenia, 7/ przestrzegania poufności i tajemnicy obrad rady, 8/ składania przed radą sprawozdań z wykonania powierzonych zadań, . 9/ współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania w dąże-niu do celów określonych w statucie szkoły.
2. Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo do: 1/ zgłaszania w formie ustnej lub pisemnej wniosków z zakresu wszystkich spraw objętych porządkiem obrad rady oraz całokształtu działalności szkoły, 2/ zgłaszanie wniosków w sprawie uzupełnienia porządku obrad rady, 3/ wyrażania opinii w ramach opiniodawczych kompetencji rady, 4/ podejmowania w głosowaniu decyzji w formie uchwał w ramach stanowiących kompe-tencji rady, 5/ zgłaszania zastrzeżeń w związku z podejmowanymi uchwałami, 6/ pełnej informacji na temat działalności szkoły.
§ 4
Protokołowanie posiedzeń plenarnych Rady Pedagogicznej 1. Podstawowym dokumentem rejestrującym działalność Rady Pedagogicznej jest księga pro-tokołów zesznurowana, opieczętowana i podpisana przez Dyrektora Szkoły, zaopatrzona klauzulą: "Księga zawiera ... stron i obejmuje okres pracy Rady Pedagogicznej od dnia ... do dnia .... 2. Protokołowaniem posiedzeń zajmuje się kolejno członkowie Rady Pedagogicznej wyzna-czeni przez przewodniczącego. 3. Protokół z posiedzenia Rady Pedagogicznej powinien zawierać:
1/ treści wszystkich uchwal z klauzul o ich przyjęciu bądź odrzuceniu oraz liczbę głosów za i przeciw, 2/ zapisy dotyczące opinii wyrażonych przez radę w sprawach wymagających takich opi-nii, 3/ wnioski zgłaszane przez członków rady z klauzuli o ich przyjęciu lub odrzuceniu oraz liczbę głosów za i przeciw, 4/ zastrzeżenia do treści uchwal zgłaszane przez członków rady, 5/ ustalenia porządkowe zaproponowane przez przewodniczącego lub członków rady i przez radę przyjęte. 4. Ostateczne zredagowanie protokołu powinno nastąpić po zakończeniu posiedzenia Rady Pedagogicznej, a jego treść przedłożona do wglądu członkom rady na 7 dni przed następnym posiedzeniem. 5. Odczytanie protokołu, naniesienie poprawek i uzupełnień następuje na początku kolejnego posiedzenia Rady Pedagogicznej, która w drodze uchwały protokół przyjmuje. 6. Protokół po przyjęciu go przez radę, podpisuje przewodniczący, protokolant i wszyscy członkowie według załączonej na zakończenie listy obecności.
§ 5
Postanowienia końcowe 1. Regulamin Rady Pedagogicznej stanowi integralny element statutu, a propozycje zmian, zgłaszane przez przewodniczącego lub członków Rady Pedagogicznej, podlegają procedurze przewidzianej w statucie dla innych uchwał. 2. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
|